قانون تملک آپارتمانها ‌مصوب ۱۳۴۳.۱۲.۱۶
‌ماده ۱ – مالکیت در آپارتمان‌های مختلف و محل‌های پیشه و سکنای یک ساختمان شامل دو قسمت است. ‌مالکیت قسمت‌های اختصاصی و مالکیت قسمتهای مشترک.
تاریخ : 1398/11/06
تأمین پارکینگ در مازاد فضای باز
تأمین پارکینگ در مازاد فضای باز جزء زیربنا محسوب نمی گردد و به شرط آنکه مانور اتومبیل تامین باشد در مازاد فضای باز به ازای هر پانزده متر مربع یک واحد پارکینگ قابل تامین است.
تاریخ : 1398/11/06
تاثیر نانوذرات بر مصالح ساختمانی
مصالح ساختمانی به متریال هایی گفته می شود که به صورت طبیعی یا مصنوعی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. مصالح طبیعی از معادن سطح زمین استخراج می شوند و مصالح مصنوعی با استفاده از تکنولوژی های جدید تولید می شوند. امروزه برخی از مصالح مصنوعی نسبت به مصالح طبیعی از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار بوده و در برابر شرایط متغیر جوی دچار آسیب نمی شوند.
تاریخ : 1398/11/06
مهم‌ترین پارامترها برای تهیه بتن مقاوم جهت ساختمان‌سازی
به گزارش ساخت یاب به نقل از ایسنا ، دکتر محسن تدین، دبیر اجرایی کنفرانس دوام بتن امروز در این کنفرانس با تاکید بر اینکه برگزاری کنفرانس برای تمرکز توجه‌ها به یک مساله است، گفت: مساله دوام بتن یکی از مقوله‌های مهم به شمار می‌رود و در این کنفرانس درصدد هستیم تا با ارائه نتایج تحقیقات وضعیت بتن کشور را ارتقاء دهیم.
تاریخ : 1398/11/06
چگونه از وضعیت استاندارد آسانسور ساختمان‌مان مطلع شویم؟
به گزارش ساخت یاب به نقل از ایسنا،مسلم بیات از فراهم شدن امکان استعلام پیامکی وضعیت گواهی ایمنی آسانسورها خبر داد و اظهار کرد این اقدام از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای استانداردسازی آسانسورها ایجاد شده است.
تاریخ : 1398/11/06