کاشی عایق صوت از جنس پشم چوب
یکی از گروه‌های طراحی و معماری دانشکده معماری استکهلم در هفته طراحی و دکوراسیون کشور سوئد، نمونه متفاوتی از کاشی‌های دیواری رنگارنگ که مانع از نفوذ و عبور صدا می‌شود و در عین حال از پشم چوب بسیار سبک ساخته شده را به نمایش گذاشته است.
تاریخ : 1398/11/06
استفاده از تکنولوژی های روسازی بتنی بزرگراه گناباد- قاین-بیرجند
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم از باند دوم محور گناباد- قاین- بیرجند، اجرای عملیات روسازی بتنی در ۴۰ کیلومتر از این محور با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و آخرین تکنولوژی‌ در این زمینه و برای اولین بار در کشور آغاز شد.
تاریخ : 1398/11/06
علل ترک خوردن گچ کاری
گاهی درساختمان ملاحظه می کنیم که سطوحی گچ کاری شده پس از خشک شدن و سخت شدن ترک می خورد و شکل بسیار بدی به محل آن می دهد این ترک خوردگی می تواند به دلایل زیر باشد
تاریخ : 1398/11/06
اسکلت بتنی بهتر است یا اسکلت فلزی
سوالی که برای اکثر کارفرمایان به وجود می آید این است که کدام سیستم باربر را برای سازه خود انتخاب و اجرا نمایند. در اینجا سعی می کنیم تفاوت این دو سیستم را به طور مختصر در چند حوزه بررسی و به صورت ساده بیان کنیم.
تاریخ : 1398/11/06
بتن هاى تاشو
این سیستم جدید ممکن است بزرگترین ابداع بشر بعد از مدتهاى مدید پس از اختراع جهانى شده ى آجر خاک رسى قرمز ، در صنعت ساخت و ساز باشد.
تاریخ : 1398/11/06