پاسکاری مسوولیت در گودهای ساختمانی
ریزش گود و ساختمان‌های مجاور آن در اقصی نقاط شهر و کشور هرچند به تکرار مورد مشاهده یا اطلاع شهروندان واقع می‌شود ولیکن از حجم تاسف و تاثر ایشان درخصوص خسارات مالی و جانی این حوادث نمی‌کاهد. حوادثی که از ضعف تامین ایمنی و کیفیت ساخت‌و‌ساز حاصل شده و هر بار با پاس‌کاری مسوولیت میان سازمان‌های متولی از شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کار مواجه است.
تاریخ : 1398/11/06
نقلی‌ اما لوکس -گزارشی از تغییرات سبک زندگی نسلی که در روف گاردن زندگی می‌کند
به گزارش ساخت یاب به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روزنامه شهروند در گزارشی نوشت: همین دیروز افتاد و‌ هزار تکه شد. هنوز گوشه‌وکنار مبل‌ها پر است از خرده شیشه‌هایش که گاهی زیر نور آفتاب می‌درخشند. اسکلت کج و کوله‌اش را کشان‌کشان بردند و تکیه داده‌اند به دیوار. حالا نه فقط زمین که روی صندلی‌ها و حتی روی خاک و برگ گلدان‌هایی که پشت پنجره نشسته‌اند، پر شده از نقطه‌های کوچک درخشان که تا همین دیروز بخشی از لوستر باشکوهی بودند، آویخته از سقف.
تاریخ : 1398/11/06
مساحت ملاک تراکم شهرداری تهران جهت صدور پروانه
اصطلاح ملاک تراکم در شهرسازی در واقع به مساحت یک زمین بر می¬ گردد. همانطور که می دانید متولیان شهر تهران، بر اساس طرح تفصیلی جامع تهران، با پهنه بندی مناطق مختلف بر حسب دسترسی و گذرهای موجود، حجم شهرسازی شهر را تعیین کرده اند.
تاریخ : 1398/11/06
محاسبه سرانگشتی مقایر مصالح مصرفی
اسکلت فولادی: الف – وزن آهن آلات مصرفی در سازه های با اسکلت فولادی با مهاربندی هم مرکز بدون وزن آرماتور سقف ۴۵ -۷۰ کیلوگرم بر مترمربع ب – وزن آهن آلات مصرفی در سازه های با اسکلت فولادی با مهاربندی غیر هم مرکز بدون وزن آرماتور سقف ۵۰ -۷۵ کیلوگرم بر مترمربع
تاریخ : 1398/11/06
آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها
فصل اول‌: قسمتهای اختصاصی‌ ماده ۱ ـ قسمتهایی از بنا، اختصاصی تلقی می‌شود که عرفا برای استفاده انحصاری شریک ملک معین یا قائم مقام او تخصیص ‌یافته باشد. ماده ۲ ـ علاوه بر ثبت اراضی زیربنا و محوطه باغ‌ها و پارک‌های متعلقه برای مالکیت قسمتهای اختصاصی نیز باید بطور مجزا سند مالکیت صادر شود، مشخصات کامل قسمت اختصاصی ‌از لحاظ حدود طبقه‌، شماره‌، مساحت قسمتهای وابسته‌، ارزش و غیره باید در سند قید گردد.
تاریخ : 1398/11/06